Jeg har tidligere beskrevet hvordan “Moldover” udgav sin musik på en helt ny måde, men det er ikke den eneste måde man kan skille sig ud på.
For nylig købte jeg Justin Sandercoes nye album: Small Town Eyes, i en special edition (som i øvrigt kan anbefales, og købes på iTunes). Der fulgte et plekter med, med påtrykt logo og hjemmesideadresse (læs mere for at se billedet mm.).
Det er jo en super fed måde at promovere sig selv på. Det kan jo nemt, udover denne brug, bruges ved at uddele til koncerter, lave aftaler med musikskoler og mange andre måder. Det kan også bare sælges som merchandise, men pointen i det hele er at få dem ud til folk. Det er jo primært musikere man rammer, men det handler om at lokke folk ind på sin hjemmeside, eller at søge på bandets navn eller på andre måder få dem til at høre bandets musik.
Dette er blot en af mange måder at promovere bandet på. Det er kun fantasien der sætter grænser. Har du lyst til at prøve custom plektre, kan de bl.a. bestilles hos Claymore Custom.
God fornøjelse med markedsføringen.