Når en musiker skal markedsføre sig selv, gælder det ofte om at skabe en masse opmærksom omkring musikken. Hvordan gør man det bedst?
En af måderne er viral markedsføring, og man må sige musikeren “Moldover” har fået skabt sig et koncept i den bedre ende.
Ikke nok med man kan købe hans cd både med og uden cover, som download, i papircover mm., så har han skabt noget helt unikt i forbindelse med albummet.
Hvad det er, kan du læse ved at klikke ind på artiklen.
Det der er hele humlen i denne udgivelse er, at hans album cover er bygget i en (elektronisk) printplade. Det vil sige, at diverse kredsløb mm. er bygget ind i printpladen, så albummets titel, numrenes titler mm. kan læses næsten som normalt. Ligheden stopper dog i og med printpladen er et elektronisk instrument, der fungerer ved at udsende en lyd man kan påvirke ved at tilte, dreje og lægge hånden over printpladen.
Ikke nok med han har skabt dette instrument, så formår han også at gøre albummet tilgængeligt på mange platforme samtidig, og det skaber selvfølgelig meget omtale, overalt på de sociale medier. Hans demonstrationsvideo er også frit tilgængelig på YouTube, og kan ses på nedenstående link.
God markedsføring? Jah, joh, det er lidt en smagssag.
Unikt, specielt og opmærksomhedsskabende? Det tror jeg roligt man kan sige.
Se videoen på Moldovers hjemmeside.
[…] har tidligere beskrevet hvordan "Moldover" udgav sin musik på en helt ny måde, men det er ikke den eneste måde man kan skille sig ud […]
[…] den er god nok. Jeg har tidligere skrevet om alternativ markedsføring af musik, bl.a. om Moldovers cover der er et instrument i sig selv og her er endnu et tiltag som er ret […]